איך למכור דירה ללא תיווך?

סודות מכירה

 
 

איך למכור דירה ללא תיווך ? מכירת הדירה הינה אחד התהליכים המשמעותיים שאדם עובר במהלך חייו והינה בעלת השלכה כלכלית מהגדולות שיעבור. בשורות הבאות אנסה לגעת בחלק מהטעויות הקריטיות של מוכרי נכסים שעלולות לעלות כסף רב, ואציע פתרונות שיהפכו את מכירת הבית לפשוטה ואפקטיבית והחשוב מכל ברווח מקסימלי.

היו שלמים ב 100% שאתם מוכרים את הדירה– אני נתקל בלא מעט לקוחות שמוציאים את ביתם למכירה כבלון ניסוי במחיר מופרז על מנת לבדוק- אולי יגיע ה"פראייר" שיקנה את ביתם ב-10%-20% מעל מחיר השוק, ואז מתאכזבים שוב ושוב מהצעות המחיר שמגיעות. חברים חשוב להתעורר! האנשים לא חיים בבועה ואתם מבזבזים את זמנכם בהפיכת הבית ל"קפה קפה" עבור מתעניינים מעטים, שטרם הבשילה בלבם ההחלטה לרכוש, ועדיין מצויים בתהליך בדיקה ראשוני של השוק.

מאידך עלול להיגרם נזק רב במצב שכזה, שכן באותו פרק זמן מתרחש תהליך שנקרא "שריפת הנכס", כלומר הנכס מאבד את המומנטום של גל החשיפה הראשונה, ודווקא אותם קונים רציניים ובשלים שהיו רוכשים את הדירה במחיר ריאלי עלולים לעבור לדירה הבאה בתור..

אז איך למכור דירה ללא תיווך ? בצעו ניתוח שוק והחליטו על מחיר ריאלי- היום ניתן לבדוק בקלות את סדר הגודל של מחיר דירתנו באמצעות האתר הממשלתי של מס השבח הנקרא "מידע נדל"ן", בו מפורסמים מחירי כל עסקאות הנדל"ן בארץ. לאחר בירור קצר של הגוש בו אנו גרים, נוכל להזין מספר נתונים ולקבל רשימה של כל הנכסים הדומים שנמכרו באזורנו. חשוב להיצמד למחירי עסקאות הנדלן ממקור מוסמך, ולא להתפתות למחירי "הפנטזיה" המפורסמים ע"י מוכרי נכסים בלוחות יד שניה.

הפרזה במחיר המוצע עלולה להיות לנו לרועץ – אל תשכחו שגם הקונה עושה שיעורי בית ואין מתנות חינם. יתר על כך ישנו משפט שאומר "The First offer is the best offer" כלומר ההצעה הראשונה לרוב היא גם ההצעה הטובה ביותר שתקבלו. גם כאן ברגע שמחיר הנכס שלכם לא ריאלי אתם מרחיקים קונים רציניים ומובילים אותם לנכס הבא בתור. כתב: רואי בן חמו